Responsive Advertisement

Pelakon komedi popular bunuh diri

.

Pelakon remaja yang terkenal sebagai salah seorang watak kembar dalam sitkom hits era-90, Everybody Loves Raymond, Sawyer Sweeten, meninggal dunia akibat bunuh diri.

Berita kematian remaja berusia 19 tahun itu disahkan oleh pengurusnya Dino May.

"Pagi ini, tragedi yang dahsyat telah berlaku dalam keluarga kami," kata kakak mendiang Sweeten, Madylin.

"Kami sangat sedih untuk memberitahu yang adik, anak dan rakan tersayang kami, Sawyer Sweeten telah membunuh diri. Seminggu lagi dia bakal menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-20.

"Ketika ini merupakan saat yang sangat sukar bagi kami sekeluarga dan kami memohon diberikan privasi," kata Madylin lagi.

Menurut laporan Radar Online, sebelum kejadian Sweeten ada melawat keluarganya di Texas, dan dia dipercayai telah menembak dirinya ketika di anjung depan rumahnya.

Sweeten melakonkan watak sebagai Geoffrey Baron dalam Everbody Loves Raymond disiarkan di saluran CBS dari tahun 1996 sehingga 2005.

Dia melakonkan watak tersebut bersama adiknya berkembar, Sullivan. Ketika mula berlakon, pasangan kembar ini baru berusia 16 bulan.
Madylin yang memengang watak sebagai Ally Baron juga turut sama menjayakan sitkom yang dibintangi barisan pelakon hebat lain seperti Ray Romano, Patricia Heaton, Brad Garrett, Doris Roberts, Peter Boyle dan Monica Horan.

Sweeten dilahirkan di Brownwood, Texas. Ketika di usia kanak-kanak, dia dan adik kembarnya juga pernah membintangi filem Frank McKlusky (2002), C.I dan siri 2000 episod saluran Disney berjudul Even Stevens.

Kali terakhir Sawyer, Sullivan dan Madylin muncul bersama di khalayak ialah pada anugerah TV Land (TV Land Awards) pada tahun 2010.

- mD