Responsive Advertisement

'Satu penghinaan TMJ kepada Dato Vida' - Penyokong TRW

Kiriman Pembaca:
Nasirul Manaf

Semalam, viral video pemilik Kelab Bola Sepak Johor Darul Takzim yang kononya membelikan hadiah kepada pesaing-pesaingnya di Sepanyol.

Antara hadiah yang dibelikan kepada pasukan pesaingnya adalah patung kucing, seladang dan gajah.

Untuk Pasukan Kelantan pula dia membelikan kipas berwarna pink kononya untuk Dato Seri Vida sambil mengayakan Qu Puteh dengan memegang kipas tersebut.

Saya melihat ini adalah tindakan yang tidak matang Pemilik Kelab yang dikatakan paling berjaya di asia, sebagai seorang yang berstatus Tengku Mahkota, beliau sepatutnya menunjukkan sikap yang matang dan tauladan yang baik kepada pesaing-pesaingnya.

Kita menghormati Kelab Bola Sepak Johor dan Pasukan JDT sebagai pasukan yang kuat dan berjaya, tetapi tindakan beliau ini merupakan penghinaan kepada seorang wanita yang berjuang untuk membangunkan bola sepak di negeri kelahiranya.

Dato Seri Vida sendiri tidak pernah membuat video untuk menghina sesiapa, jadi apakah keperluan pemilik Kelab Bola Sepak ini membuat video dengan tujuan ingin menghina pesaingnya dalam sukan bola sepak.

Pernahkah kita lihat pemilik kelab bola sepak di luar negara membuat video dengan tujuan untuk membuat provokasi kepada mana-mana pesaingnya ?

Ya benar anda kaya dan anda punyai segala galanya, tetapi tidak bermakna anda boleh menghina orang lain sesuka hati, tambahan pula orang yang anda cuba provokasi itu tidak pernah sekali pun menghina anda.

Untuk kipas pink tersebut Dato Seri Vida boleh saja tempah dari Sepanyol sebanyak tiga lori, jika beliau mahu tidak perlu anda tolong belikan.