Responsive Advertisement

Dr Asri kena 'kencing' dek Nurul Izzah

Yang melaporkan kenyataan kontroversi Nurul Izzah itu bukan Utusan atau BH tetapi portal pro pembangkang iaitu Malaysiakini dan FMT (freemalaysiatoday), tapi yang diheret ke mahkamah Utusan dan BH?

Portal pro pembangkang tersebut memetik Nurul sebagai berkata,

“How can anyone say (freedom of religion) only apply to the non-Muslim, it has to be applied equally.

“In Quran, there is no specific term to the Malay as how it should be done,” she said when replying to an audience’s question on whether Malays should be entitled to freedom of religion. (boleh rujuk screen capture kalau tak percaya)

Dalam forum itu Nurul cakap dari aspek akidah di mana kebebasan beragama harus dinikmati semua termasuk orang Melayu, ini yang dilaporkan portal pro pembangkang.

yang boleh difahami sebagai orang Melayu tidak seharusnya didefinasikan terus sebagai Islam seperti sekarang kerana begitu bermaksud ada unsur paksaan? 

jadi kalau orang Melayu boleh pilih agama, maka orang yang pertama harus murtadlah sebab apa caranya lagi sebab dia dilahirkan Islam? 



Nurul pergi kelentong Dr Asri macam ni,

“After hearing her explanation, I understand what she meant. The no compulsion is from the aspect of practice in the religion of Islam.

“If truly there were compulsion, this country’s government would certainly take action against a Muslim individual, for example a Muslim woman who does not wear the tudung (headscarf),” he told Malay daily Sinar Harian.

Bila dia menelefon Dr Asri minta nyawa, dia kelentong kata dia kata, tiada paksaan dari aspek amalan dalam Islam, 

Di mana Dr Asri mengulas selepas itu, betul cakap nurul, jika ada paksaan maka kerajaan akan mengambil tindakan ke atas mereka yang tidak mengamalkan memakai tudung?

Manakan tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi? Ayah dia pergi kelentong Yusuf Qardawi, Ulama tu hujung tak tahu pangkal tak tahu terperangkap keluar kenyataan tengah-tengah.

Kini Dr Asri pula dipergunakan untuk tutup Islam liberal yang di bawa PKR, cuba rujuk portal Malaysiakini dan FMT yang pro pembangkang, apa statement asal Nurul Izzah sebelum dia buat koner baring.

kemudian dia ancam nak heret ke mahkamah orang yang melapor kenyataam Islam liberal dia, apa tujuannya, nak tutup mulut penyebar maklumat dan kelirukan orang ramai?

betullah cakap Ulama, hati-hati dengan fitnah akhir zaman, minta disimpang keturunan aku jadi kapir kerana idea kebebasan beragama, Nauzubillah!

Junah: Amalkan surah al-kahfi tetiap malam Jumaat untuk hindari fitnah Dajjal.

,